Blogger Backgrounds
~salam dr mr ukiran aksara:: mr ingin menjemput kalian semua untuk mnjadi penulis jemputan blog ini. Kalau berminat bolehlah hantar cerita lawak kalian di http://www.facebook.com/ukiranaksara sekian, ukiran aksara... :)

kliks sini kalau anda seorang blogger!!!

Multi-styled Text Generator at TextSpace.net

~^_^copy n paste kat korang punye blog okey :)~

cerita SERIBU SATU MALAM

my new!!!
Terdapat seorang miskin yang bernama SELAMAT
yang mana dia ini begitu daif,kais pagi makan pagi,kais petang makan petang.

Pada suatu hari, disebuah negara yang mana mempunyai seorang raja serta permaisuri yang mempunyai seorang puteri yang mengidap penyakit KEMURUNGAN,jadi bapa kepada puteri ini berasa sedih atas bencana yang melanda anak perempuannya..jadi si raja ini pun memanggil orang suruhannya(pengawal) datang menghadap beliau.."Beta mahu kamu pergi mewawarkan tentang penyakit yang melanda anak puteri beta,barang siapa yang dapat menyembuhkan penyakit puteri beta,mereka akan dikahwinkan dengan puteri beta serta mendapat harta sekali..tetapi dengan satu syarat,seorang LELAKI ,orang itu mestilah dapat mengembirakan hati puteri beta,cerita atau apa bentuk hiburan yang di sampaikan mestilah pajangnya sehingga SERIBU SATU MALAM.barang siapa yang tidak dapat menghabiskan ceritanya,mereka akan dihukum pancung.

si pengawal suruhan raja ini pun mula menjalankan tugas yang telah di amanahkan kepada mereka yang mana pergi memberitahu rakyat jelata tentang musibah yang melanda puteri itu..dalam masa pemberitahuan itu, si SELAMAT ini berada ditempat pegumuman..jadi terdetik didada SELAMAT "kalau aku menang tentu aku dapat menyara kehidupan ak.."

Hari pertandingan hampir tiba, ramai yang berpusu-pusu mendaftarkan diri, termasuk raja-raja dari negara seberang,rakyat-rakyat jelata yang berebut untuk memenangi hadiah yang ditawarkan serta SELAMAT pun datang untuk bertanding..

Masuklah si tuan bongkok becerita ke dalam kamar si tuan puteri, pada suatu hari ada seekor kura-kura datang untuk berlumba dengan seekor arnab...si tua itu pun tamatkan cerita nya..tetapi tidak sampai 1001 malam,jadi si tua ini dihukum pancung. datang peserta seterusnya lalu bercerita..pada suatu hari ada seekor harimau yang sedang lapar,sayang nya juga peserta ini juga tidak dapat menghabiskan ceritanya..dia pun dihukum pancung..

Tiba giliran si SELAMAT untuk bercerita," Pada zaman dahulu, terdapat sebuah pulau yang mana didiami sekumpulan semut,yang mana ada seekor raja semut yamg mentadbir rakyat jelatanya dengan penuh kerjasama,pada suatu hari ada berlaku satu pekara yang mengemparkan kepulauan semut ini,berita mengenai ada raksasa terdampar di pinggir pantai...raksasa yang di khabarkan itu sebenarnya adalah seorang manusia yang terhanyut lalu terdampar di sebuah pulau,iaitu pulau semut..seekor semut memberitahu raja semut mengenai berita itu,, lalu raja semuat itu pun mengarahkan rakyat jelata mengangkat manusia itu bawa masuk ke istana semut...maka rakyat semut yang mana telah diajarkan tentang kerjasama ini pun berkerjasama mengangkat manusia ini memasuki istana...setelah beberapa hari, manusia ini pun sedarkan dirinya lalu terperanjat kerana yang megelilinginya semua semut..lalu raja semut ini pun ceritakan pekara yang berlaku keatas lelaki ini..lelaki ini pun berasa berhutang budi dgn kerajaan semut..
lagi sekali budi raja semut serta rakyatnya kepada lelaki ini adalah membuatkan rakit untuk lelaki itu pulang ke tempat asalnya..lelaki ini pun terasa terharu dgn pengorbanan semut terhadap dirinya..lalu lelaki ini mengucapkan terima kasih lalu pulang ketempat asalnya..setelah beberapa bulan berlalu,lelaki ini mendapat khabar berita yang buruk mengatakan kepulauan semut menghadapi masalah kelaparan..lalu lelaki ini berkata "raja semut serta rakyatnya pernah bantu aku,jadi aku mesti tolong mereka,dengan cara ini aku dapat membalas jasa mereka..lelaki ini pun pergi menebang pokok tebu dan mengisar menjadi gula,setelah siap lelaki ini megisi kedalam guni ..lalu pergi membawa ke pulau semut..sampai di pulau itu lelaki ini mengarahkan semut mengambil gula itu..lalu semua semut membuat barisan yang pajang dari pinggir pantai sehingga ke istana untu bekerjasama mengangkat gula...lalu semuat ini berkata "angkat sebiji gula bawa masuk istana",perkataan ini berulang sehingga 1001 malam,,,jadi SELAMAT pun dapat menamatkan ceritanya sampai 1001 malam..puteri itu pun terseyum lalu SELAMAT pun dapat dinikahkan dgn puteri dan harta semua bepindah kepada SELAMAT..

sekian hasil nukilan abu hussin bn yaakop
terima kasih kerane sudi membace

facebok shark vs malek (kl gangster)


terima kasih kerane sudi membace

Esok Baru Cabut

my new!!!
Ada sepasang pengantin baru berada di kamar pengantin, di malam pertama. Pada tengah malam itu, tiba-tiba isterinya mengerang, “Adoi.. Sakitnya bang… ! Macam mana ni bang..?”

Suaminya lantas menenangkan isterinya, “Jangan nangis Sayang.. Nanti emak ayah dengar.. Mereka mungkin belum tidur lagi tu..” Kebetulan bilik mertua hanya bersebelahan kamar tidur pengantin.

Tapi kerana tidak dapat menahan sakit, isterinya tambah kuat mengerang. Mahu tidak mahu, si suami pun berkata, kali ini kuat sedikit suaranya: “Sabar Sayang! Tahan saja.. Esok baru cabut.”

Sejak dari tadi si mertua lelaki masih belum tidur. Dia memang terdengar anak perempuannya mengerang, tadi dia tidak peduli, biasalah malam pengantin, fikirnya. Tapi kali ini dia sudah hilang sabar. Dia bangun, pergi ke bilik sebelah lantas menendang pintu kamar pengantin.

Dengan rasa geram bapa mertua berteriak: “Ni apa kena ni? Tak faham ke? Anak aku boleh mati kalau besok baru kau nak cabut! CABUT SEKARANG JUGA!”

Terkejut besarlah kedua pengantin tu. Sambil tersipu-sipu pengantin perempuan pun berkata kepada ayahnya: “Abah, takkan sakit gigi pun boleh mati.. Lagipun manalah ada Klinik Gigi yang buka 24 jam?”.

MORAL:
Sebenarnya sebagai insan yang bijaksana, tidaklah wajar untuk kita buruk sangka dan mencuri-curi dengar perbualan orang lain. Ini mungkin akan menyebabkan kita salah sangka kerana kita tidak tahu cerita selengkapnya. Akibatnya, kita sendiri mungkin akan dapat malu kerana bertindak melulu…

#jangan fikir yang bukan-2...baca sampai abis dulu....HAHAHAHAHA~
terima kasih kerane sudi membace

sape nk beli mp3???



sape nk mp3.... 2GB ...... harge sebenar RM 150... aku tolak RM 130... keadaan oke... x penah rosak.... cume coverset dh calar... tp x penah jatuh.... earfon sony original... bru pakai 4 bulan...(kalau nk earfon tambah lg RM 10 = RM 140 ) kalau nk charger tambah lg RM 10 semua skali RM 150 (earfone aku beli RM 40 tp aku tolak kt korang RM10)..
kalauberminat email saye di facebook (mufaiz6a@yahoo.com)
terima kasih kerane sudi membace

shin chan & guru

my new!!!
Sin Chan & Guru

Guru : Kenapa awak lambat?
Sin Chan: Kerana sebuah papan tanda.
Guru: Papan tanda mana ?
Sin Chan: Yang ada tulisan, "Sekolah di hadapan, jalan pelahan."

************************************

Guru: Sin Chan, Macam mana awak eja perkataan "BUAYA"?
Sin Chan: "B-O-O-W-A-Y-A"
Guru: Bukan, Salah tu.
Sin Chan: Mungkin itu salah , tapi Cikgu tanya
saya macam mana saya mengeja nya, itu lah yang saya eja !

*************************************

Guru: Apakah formula untuk air?
Sin Chan: "HIJKLMNO"!!
Guru: Apa yang awak cakap tu?
Sin Chan: Kan kelmarin Cikgu kata H to O!

*************************************

Guru: Sin Chan, Pergi ke Peta Dunia tu, cari dan tunjuk mana Amerika Utara.
Sin Chan: Di sini Cikgu, Sin Chan menunjukkan tepat kat Peta dunia yang tergantung kat hadapan kelas!
Guru: Betul. Sekarang, Kelas, Beritahu saya siapa yang jumpa Amerika Utara?
Kelas: Sin Chan Cikgu!

*************************************

Guru: Sin Chan, beritahu satu perkara penting yang kita tak ada 10 tahun dulu.
Sin Chan: Saya Cikgu!

**************************************

Guru: Bagaimana kita boleh mengelak penyakit yang di sebabkan oleh gigitan serangga?
Sin Chan: Jangan kena gigit serangga.

**************************************

Guru: "Boleh tak sesiapa beritahu saya perkara yang kamu tahu berlaku secara kebetulan?"
Sin Chan: "Cikgu, Ibu dan Bapa saya berkahwin pada hari yang sama, pada masa yang sama dan juga pada waktu yang sama."

******************************************

Guru: Sin Chan, aneh sunggud stokin yang awak pakai ni, satu warna hijau berbintik hitam dan satu lagi berwarna merah berbintik biru. !
Sin Chan: Ya betul Cikgu, memang nampak aneh, saya pun hairan kerana terdapat sepasang lagi dengan warna yang sama kat rumah

****************************************

Guru: Sekarang, Sin Chan, Sebetulnya beritahu saya dengan jujur adakah awak berdoa sebelum makan?
Sin Chan: Tidak Cikgu , Saya tak perlu buat begitu , kerana saya tahu ibu saya adalah seorang tukang masak yang bagus

*****************************************

Guru: Sin Chan, Karangan awak "Anjing saya" adalah sama seperti yang di karang oleh Adik awak Adakah awak meniru kerja dia?
Sin Chan: Tidak Cikgu, ianya adlah anjing yang sama!

******************************************

Guru: Siapakah orang yang kita panggil yang tak henti henti bercakap tetapi orang tak berminat nak dengar?
Sin Chan: Seorang Guru, Cikgu!
terima kasih kerane sudi membace

entery belom berakhir...

my new!!!
hi korang~~~mungkin harinie ialah hri last untuk aq post entry dlm blog aq dlm bulan nie... tp korang janganlah x jengok blog nie lg.... aq akn post entry bru just lmbat sedikit...aq hrp korang teros membace entry blog aq.... kalau korang teringin kisah hidup korang diceritakn dlm blog ini, korang just bg entry korang DI SINI... ok pai cini dulu post aku untuk korang.. (nk alik asrama) bye3... :(
terima kasih kerane sudi membace

T̲i̲p̲s̲ ̲U̲n̲t̲u̲k̲ ̲M̲e̲n̲g̲e̲c̲i̲l̲k̲a̲n̲ ̲P̲e̲r̲u̲t̲ ̲B̲u̲n̲c̲i̲t̲

my new!!!
T̲i̲p̲s̲ ̲U̲n̲t̲u̲k̲ ̲M̲e̲n̲g̲e̲c̲i̲l̲k̲a̲n̲ ̲P̲e̲r̲u̲t̲ ̲B̲u̲n̲c̲i̲t̲ dengan Self-Hypnosis:
1. Bangun pagi-pagi
2. Berdiri tegak....tundukkan kepala, tatapkan mata ke perut
3. Bongkok kan badan
4. Buka baju
5. Lalu tampar perut byk kali, sambil mengucapkan :"Bikin Malu.. Bikin Malu..Bikin Malu...!!
terima kasih kerane sudi membace

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...